ICBS De Caleidoscoop

Spelen en bewegen

Gezonde school

De Caleidoscoop heeft in 2020 met trots, voor de derde keer, het vignet Gezonde School behaald met de themacertificaten Sport en bewegen, Voeding en Welbevinden. Veel beweging en gezond eten zorgt voor meer concentratie, betere schoolprestaties en minder schooluitval. Daarom besteden wij op school veel aandacht aan een gezonde leefstijl en zijn alle maaltijden en tussendoortjes gezond. Lees hier het beleidsplan over de Gezonde School.

Bewegen

Naast gezond eten en drinken, is er veel aandacht voor bewegen. Drie keer dag spelen onze leerlingen buiten. Dit zorgt voor genoeg ontspanning naast het leren. De school heeft een uitdagend schoolplein met diverse buitenspeelkisten met uitdagende speelmogelijkheden. Ook leren wij onze leerlingen elke week een nieuw leuk buitenspel, waar iedereen aan mee kunt doen.

Twee keer per week staat gymles van een vakleerkracht op het rooster. Vanaf groep vijf kunnen leerlingen kiezen voor extra sportlessen tijdens de talentklassen.

ICBS De Caleidoscoop